Obchodné podmienky
Článok I.
Základné ustanovenia
Tieto všeobecné obchodné podmienky upravujú vzťahy pri dodávkach tovaru a služieb, medzi firmou:
StormWind, s.r.o.
IČO: 52 830 837
DIČ: 2121186705
IČ DPH: SK 212 118 6705
So sídlom Ivana Bukovčana 6122/6, 841 01,Bratislava
Zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Bratislava
Oddiel: Sro., Vl. č.: 143358/B
(ďalej len „StormWind“, alebo „predávajúci“)
a
a) fyzickou osobou - nevykonávajúcou samostatnú zárobkovú činnosť
b) fyzickou osobou - vykonávajúcou samostatnú zárobkovú činnosť
c) právnickou osobou
(ďalej ako Odberateľ)
Obchodné podmienky sú záväzné pre celý obchodný styk s dodávateľom. Odlišné písomné dojednania účastníkov majú prednosť pred ustanoveniami týchto všeobecných podmienok. Podpisom právne záväzných aktov smerujúcich k založeniu záväzného vzťahu medzi dodávateľom a Odberateľom vo veci dodávky predmetu plnenia dodávateľom akceptujú účastníci, že ich vzájomný záväzkový vzťah sa bude riadiť režimom obchodného zákonníka. Jedine v prípade, ak Odberateľ je zároveň spotrebiteľom, sa bude záväzkový vzťah medzi dodávateľom a Odberateľom riadiť občianskym zákonníkom. Založenie dojednávaného záväzkového vzťahu je vždy podmienené prijatím Odberateľovej objednávky dodávateľom. Pre prípad, že by niektoré ustanovenie týchto všeobecných podmienok bolo v rozpore s právnymi predpismi zakotvujúcimi ochranu práv spotrebiteľa, potom sa takéto ustanovenie všeobecných podmienok pre právny vzťah medzi dodávateľom a spotrebiteľom nepoužije a bude aplikovaný príslušný právny predpis.
Definícia základných pojmov.
Spotrebiteľ (ďalej Odberateľ) je osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení zmluvy nejedná v rámci svojej obchodnej, alebo inej podnikateľskej činnosti §2 zákona č. 250/2007 Zz. Platca je Odberateľ, ktorý uzatvára záväzkový vzťah s dodávateľom, ale objednáva predmet plnenia s tým, že ho bude používať príjemca/zákazník. Zákazník je ako užívateľ predmetu plnenia s Odberateľom písomne splnomocnený k prevzatiu predmetu plnenia a ku všetkým ďalším rokovaniam v súvislosti s jeho používaním. Predajca je predávajúci pracovník poverený zastupovaním dodávateľa pri obchodnom rokovaní.
Cenník (ďalej Cenník/katalóg) pre poskytovanie Servisných služieb vydaný spoločnosťou StormWind, s.r.o., ktorý obsahuje rozsah a cenu jednotlivých servisných služieb poskytovaných spoločnosťou StormWind, s.r.o..
Článok II.
Cena predmetu plnenia
Prehľadový Cenník/katalóg služieb uvedený na webovej stránke www.pcupgrade.sk - vydávané dodávateľom, ako aj ústne a telefonické informácie o cenách predmetu plnenia sú informatívne, zo strany dodávateľa nezáväzné a Odberateľom nevymáhateľné. Dodávateľ si vyhradzuje právo zmeniť technické parametre, poprípade i ceny predmetu plnenia bez predchádzajúceho písomného oznámenia. Dodávateľ nezodpovedá za chyby vzniknuté pri tlači, internetovej prezentácii, či iných obchodných a technických materiálov. Pre upresnenie ceny a špecifikácie predmetu plnenia je Odberateľ oprávnený si vyžiadať cenovú ponuku platnosť ktorej je 7 kalendárnych dní odo dňa vystavenia, ak na nej nie je uvedené inak. Ceny predmetu plnenia uvádzané v cenovej ponuke nezahŕňajú žiadne súvisiace služby, pokiaľ nie je uvedené inak. Požiadavku na poskytovanie súvisiacich služieb je potrebné uviesť v objednávke. Dodávateľ predpokladá obvyklé použitie predmetu plnenia. Akékoľvek špecifické požiadavky na predmet plnenia je nutné uviesť vopred v objednávke. Pre cenovú kalkuláciu u predmetu plnenia platia ceny, uvedené v platnej písomnej ponuke dodávateľa, alebo ceny platné v okamihu prijatia objednávky. Ceny, ktoré nie sú uvedené v katalógu sú stanovené na základe diagnostiky predmetu plnenia a vopred oznámené telefonicky Odberateľovi. Zmena cien na www.pcupgrade.sk vyhradená!
Článok III.
Uzatvorenie zmluvy
Jednotlivé obchodné prípady sa uzatvárajú výlučne na základe písomných objednávok Odberateľa, zaevidovaných do informačného systému Dodávateľa a následne vystavením Preberacieho protokolu. Vystaveniu objednávky obvykle predchádza cenová ponuka dodávateľa vyhotovená na základe požiadavky Odberateľa. Pokiaľ nie je písomne uvedené inak, platia pre záväzkový vzťah medzi Dodávateľom a Odberateľom tieto všeobecné podmienky. Príslušné časti všeobecných obchodných podmienok platia až do doby úplného vysporiadania práv a záväzkov medzi dodávateľom a Odberateľom.
Objednávka (ďalej Preberací protokol) musí obsahovať tieto základné náležitosti:
a) obchodnú firmu alebo názov a sídlo Odberateľa vrátane telefonického a e-mailového kontaktu. Ak je Odberateľ fyzickou osobou - podnikateľom, potom uvádza meno a priezvisko, bydlisko, telefonický a e-mailový kontakt a miesto podnikania. Fyzická osoba – nepodnikateľ uvádza meno a priezvisko, telefonický a e-mailový kontakt. Emailový kontakt je dôležité uvádzať pre prípad písomnej komunikácie - v prípadoch cenových ponúk, potvrdení o likvidácii neopraviteľného zariadenia, riešenia reklamácie a pod.
b) osobu oprávnenú v danej veci jednať menom Odberateľa, IČO a DIČ Odberateľa ak je registrovaný ako platca DPH
c) jednoznačné a pravdivé určenie predmetu plnenia a jeho množstvo, dodacie podmienky ako je miesto a termín, zodpovednú osobu na prevzatie predmetu plnenia a ďalšie prípadné špecifické požiadavky na predmet plnenia.
d) odhadovanú, alebo presnú cenu predmetu plnenia, s ktorou je Odberateľ vopred oboznámený, je uvedená v Preberacom protokole a v prípade jej neprekročenia je považovaná za najvyššiu schválenú cenu na realizáciu predmetu plnenia. Za odhadovanú cenu sa považuje necenníková cena, ktorá sa nedá vopred stanoviť, ale je možné určiť ju len na základe diagnostiky servisovaného zariadenia. Necenníková cena znamená cenu práce a náhradného dielu, ktorého cena na trhu je pohyblivá a náhradný diel je možné identifikovať len na základe diagnostiky predmetu plnenia. Ak nie je možné stanoviť odhadovanú, resp. cenníkovú cenu za opravu predmetu plnenia, uvádza sa do Preberacieho protokolu cenníková cena za diagnostiku, ktorú uhradí Odberateľ Dodávateľovi v prípade, že bola oprava predmetu plnenia zamietnutá Odberateľom, na základe predošlého oznámenia cenovej ponuky za opravu.
Po uzatvorení zmluvy medzi zmluvnými stranami vystaví Dodávateľ potvrdenie a to výlučne písomne, vo forme Preberacieho protokolu. Telefonicky, či e-mailom je možné zmeniť cenu predmetu plnenia, pokiaľ pri diagnostike boli zistené iné skutočnosti, ktoré neumožňujú dodržanie odhadovanej ceny. Dodávateľ môže prijať aj objednávku, ktorá mu bude doručená po uplynutí lehoty platnosti ponuky. Potvrdenie objednávky je dodávateľ povinný odoslať Odberateľovi najneskôr do 2 pracovných dní odo dňa doručenia objednávky. V prípade, že základné údaje v potvrdení objednávky vystavenej dodávateľom súhlasia s textom objednávky Odberateľa, potvrdzuje dodávateľ odovzdaním, resp. odoslaním potvrdenia objednávky svoju vôľu prijať objednávku Odberateľa ako záväznú a týmto okamihom vzniká záväzkový vzťah.
V prípade, že niektorú z požiadaviek v objednávke Odberateľa nemôže dodávateľ splniť, zašle Odberateľovi znovu ponuku s uvedením možnej varianty objednávky a vyžiada si stanovisko Odberateľa. V prípade, že v objednávke Odberateľa ide o neštandardný predmet plnenia, vyžiada si dodávateľ pred prijatím zloženie zálohy v dojednanej výške na základe vystavenej zálohovej faktúry v zmysle týchto podmienok. Dodacia lehota v potvrdení objednávky začína plynúť po uhradení zálohy objednávateľom. V prípade väčších dodávok predmetu plnenia, či špecifických podmienok, za ktorých má byť plnenie uskutočnené, resp. ak to požaduje niektorý z účastníkov, môžu účastníci uzavrieť zvláštnu zmluvu na predmet plnenia s odkazom na znenie týchto všeobecných podmienok.
Dodávateľ si vyhradzuje právo odmietnuť uzavretie zmluvy vo forme poskytnutia služby požadovanej Odberateľom a to bez uvedenia dôvodu.
Dodávateľ neručí za dáta Odberateľa za účelom nutnosti otestovania predmetu servisu spojené s obnovením softvéru (operačného systému) zariadenia do továrenských nastavení. Pokiaľ to situácia dovoľuje, Dodávateľ odporúča pred prinesením zariadenia na servis zálohovať užívateľské dáta alebo môže odberateľ požiadať o zálohu, pokiaľ je možné zálohu zrealizovať podľa platného cenníka.
Ak Odberateľ nie je ochotný poskytnúť ochranný kód/heslo k predmetu servisného zásahu, v určitých prípadoch (PC, notebooky) je možné vytvoriť tzv. servisné konto, ktorého zriadenie sa riadi aktuálnym cenníkom. Pri zariadeniach so zašifrovanými užívateľskými dátami si Dodávateľ vyhradzuje právo na odstúpenie od predmetu zmluvy, alebo je možné predmet zmluvy realizovať po vymazaní užívateľských - šifrovaných dát.
Článok IV.
Dodacie podmienky
Dodávky predmetu plnenia budú podľa dostupnosti produktov a prevádzkových možností dodávateľa realizované v čo najkratšom termíne, obvykle 1-5 dní, v prípade špeciálnych produktov a rozsiahlejších dodávok približne 4 – týždne. Uvedená doba sa môže predĺžiť bez predošlého upozornenia Odberateľa. Za splnenie termínu plnenia sa považuje dodanie predmetu plnenia Odberateľovi vo výdajnom mieste dodávateľa, alebo odovzdanie povereným pracovníkom dodávateľa (pri použití vlastnej dopravy dodávateľom) v mieste plnenia alebo odovzdanie predmetu plnenia prvému tuzemskému dopravcovi. Ak je dojednaný osobný odber Odberateľom, alebo ak sa jedná o premet plnenia vyžadujúci inštaláciu u Odberateľa, je za splnenie termínu plnenia považované tiež informovanie Odberateľa, že predmet plnenia je pripravený k expedícii. Odklad prevzatia predmetu plnenia alebo jeho inštalácia u Odberateľa nemá potom vplyv na splnenie termínu plnenia. Ak nie je dohodnuté inak, je miestom plnenia príslušné výdajné miesto dodávateľa. Pokiaľ Odberateľ požaduje iné miesto plnenia, je týmto sídlom Odberateľa alebo miesto plnenia, uvedené na objednávke a tiež na potvrdení objednávky. Náklady spojené s dodaním do iného miesta plnenia, ako je výdajné miesto dodávateľa, nesie Odberateľ. Ak požiada Odberateľ dopravu predmetu plnenia, dodávateľ podľa charakteru predmetu plnenia a údajov na objednávke a potvrdení objednávky zvolí adekvátny spôsob dopravy (poštovú prepravu, prepravnú službu alebo vlastnú dopravu dodávateľa). Ak je predmet plnenia prepravovaný podľa prepravných pokynov Odberateľa, prechádza na Odberateľa riziko straty, poškodenia a zničenia okamihom odovzdania predmetu plnenia poštovej preprave alebo prvému dopravcovi za účelom dopravy predmetu plnenia Odberateľov. Ak neprevezme Odberateľ predmet plnenia z vlastnej viny nesie Odberateľ náklady spojené s opakovaným dodaním v plnej výške. Odberateľ je povinný predmet plnenia prevziať a následne skontrolovať súlad množstva a typu predmetu plnenia s dodacím listom alebo výdajkou, príp. viditeľné poškodenie prepravných obalov či produktov. Ak Odberateľ zistí rozpor s dodacím listom alebo výdajkou, príp. zistí viditeľné poškodenie obalov či produktov je povinný o tejto skutočnosti okamžite informovať dodávateľa alebo doručiteľa zásielky a písomne to uviesť na dodacom liste, alebo výdajke dodávateľa, príp. dodacom liste špedičnej služby. Pri zistení rozdielu v množstve a druhu predmetu plnenia alebo jeho viditeľnom poškodení, je Odberateľ povinný túto chybu okamžite reklamovať u dodávateľa, najneskôr však do 2 pracovných dní od prevzatia. Oneskorenú reklamáciu tohto typu nemusí dodávateľ akceptovať. Odberateľ je povinný pri prevzatí predmetu plnenia, jeho prehliadke a následnom uvedení do prevádzky tiež skontrolovať zhodu sériových čísel predmetu plnenia so záznamom uvedeným na dodacom liste, alebo výdajke. Na zistený rozdiel je povinný upozorniť dodávateľa a to najneskôr do 3 pracovných dní od prevzatia predmetu plnenia. Dodávateľ vzápätí zaistí opravu a zaslanie nového dodacieho listu alebo výdajky do 10 pracovných dní. Ak Odberateľ neupozorní na rozdiel včas, potom rozdielnosť sériového čísla produktu a sériového čísla uvedeného v dodacom liste alebo výdajke je dôvodom pre odmietnutie reklamácie. V prípade poskytnutia servisných služieb je Odberateľ povinný si servisované zariadenie vyzdvihnúť najneskôr do jedného mesiaca od uplynutia času, keď sa oprava mala vykonať a ak bola vykonaná neskôr, do jedného mesiaca od upovedomenia o jej vykonaní realizovaného zaslanou niektorým z nasledovných spôsobov: SMS, email, písomná forma. Ak si Odberateľ servisované zariadenie nevyzdvihne ani v lehote podľa predchádzajúcej vety, je povinný zaplatiť Dodávateľovi poplatok za uskladnenie vo výške 2,- EUR/deň. Ak si Odberateľ nevyzdvihne vec v lehote šiestich mesiacov odo dňa, keď bol povinný ju vyzdvihnúť, má Dodávateľ právo vec predať. Ak Dodávateľ pozná adresu Odberateľa a ak ide o vec väčšej hodnoty, je Dodávateľ povinný o zamýšľanom predaji objednávateľa vopred upovedomiť a poskytnúť mu primeranú dodatočnú lehotu na vyzdvihnutie veci. Ak dôjde k predaju nevyzdvihnutej veci, vyplatí Dodávateľ Odberateľovi výťažok z predaja po odpočítaní ceny opravy alebo úpravy, poplatku za uskladnenie a nákladov predaja. Právo na výťažok z predaja musí Odberateľ uplatniť u Dodávateľa.
Článok V.
Inštalácia predmetu plnenia
Ak Odberateľ požaduje inštaláciu predmetu plnenia, resp. ak si predmet plnenia vyžaduje inštaláciu u Odberateľa, je táto prevádzaná za poplatok, a to obvykle v okamihu dodania predmetu plnenia alebo v termíne dohodnutom s poverenou osobou dodávateľa. Odberateľ sa zaväzuje do chvíle inštalácie predmetu plnenia zaistiť jeho riadne uloženie spôsobom zodpovedajúcim jeho charakteru a hodnote. Ak Odberateľ požaduje inštaláciu predmetu plnenia, je povinný zaistiť prístup osobám povereným dodávateľom do objektov, v ktorých má byť predmet plnenia inštalovaný a vytvoriť potrebné podmienky pre inštaláciu najmä zaistiť zodpovedajúcu súčinnosť, ovládanie prístupových hesiel do počítačovej siete, informácie o konfigurácii uvádzaného systému, zálohovanie existujúcich dát na zariadeniach týkajúcich sa inštalácie a pod. Rozsah podmienok vychádza z bežných zvyklostí a bude upresnený poverenou osobou Dodávateľa. Ak Odberateľ neposkytne dodávateľovi požadovanú súčinnosť, resp. nevytvorí podmienky pre úspešnú inštaláciu predmetu plnenia v zmysle predchádzajúceho článku, je dodávateľ oprávnený vyúčtovať Odberateľovi náklady spojené s neumožneným plnením podľa platného cenníka služieb dodávateľa. Ak ostane i nový pokus dodávateľa inštalovať predmet plnenia u Odberateľa z dôvodov ležiacich na strane Odberateľa bezvýsledný, je dodávateľ oprávnený inštaláciu predmetu plnenia odmietnuť. Záväzok dodávateľa inštalovať premet plnenia sa považuje za splnený dňom, kedy opakovaný pokus o inštaláciu predmetu plnenia u Odberateľa ostal bezvýsledný. Inštalácia predmetu plnenia sa považuje za ukončenú predvedením, že príslušný produkt pracuje správne podľa odovzdanej dokumentácie, alebo iným demonštrovaním štandardného prevádzkového stavu. O inštalácii predmetu plnenia u Odberateľa spíšu účastníci preberací protokol.
Článok VI.
Funkčnosť predmetu plnenia
Dodávateľ nezodpovedá za vhodnosť predmetu plnenia k určitému účelu použitia a za možnosť použitia v existujúcom systéme Odberateľa, ak nie je toto písomne uvedené v ponuke, potvrdení objednávky, alebo v inej písomnej dohode. Ak Odberateľ požaduje inštaláciu predmetu plnenia v rozpore s obvyklým používaním alebo dohodou, aj keď na túto skutočnosť bol dodávateľom upozornený, je dodávateľ oprávnený:
a) navrhnúť realizovateľný spôsob inštalácie predmetu
b) navrhnúť doplnenie predmetu plnenia, popr. urobiť potrebné systémové opatrenia k sprevádzkovaniu predmetu plnenia
c) inštaláciu predmetu plnenia pre nerealizovateľnosť odmietnuť. Náklady vynaložené dodávateľom v súvislosti s riešením tejto situácie nesie Odberateľ.
V špecifických prípadoch, ako PC a notebooky, ktoré sú predmetom plnenia Dodávateľ nezodpovedá za sa skryté vady, ktoré sa môžu prejaviť rozoberaním daného zariadenia (mechanické poškodenie zariadenia užívateľom a následky poškodenia – studené spoje a pod., viď reklamačný poriadok StormWind, s.r.o., ktorý je uverejnený na internetovej stránke www.pcupgarde.sk)
Článok VII.
Platobné podmienky a prechod vlastníckych práv
Obvyklé platobné podmienky pri dodávkach štandardného sortimentu dodávateľa sú zálohová platba, resp. platba v hotovosti, alebo platobnou kartou pri odovzdávaní predmetu plnenia. Iné platobné podmienky je možné dohodnúť v rámcovej, resp. kúpnej zmluve podpísané zástupcom dodávateľa. V prípade, že Odberateľ objednáva neštandardný predmet plnenia ako napr. zákazková konfigurácia počítača, neštandardné komponenty, periférie, či ďalšie zariadenia, popr. softvér môže byť objednávka Odberateľa prijatá a potvrdená až po zložení zálohy Odberateľom vo výške minimálne 30% z ceny neštandardného predmetu plnenia. Ak Odberateľ požaduje úpravu obvyklých platobných podmienok, je potrebné tieto podmienky prejednať s obchodným zástupcom dodávateľa a takto dohodnuté podmienky uviesť v objednávke. Úprava platobných podmienok môže mať vplyv na výšku dohodnutej ceny predmetu plnenia. V prípade že Odberateľ nie je v lehote splatnosti uvedenej na faktúre vystavenej dodávateľom schopný z akéhokoľvek dôvodu túto uhradiť, je povinný okamžite kontaktovať dodávateľa a dohodnúť zmenu platobných podmienok. Ak tak neučiní je dodávateľ oprávnený účtovať Odberateľovi zmluvnú pokutu vo výške 0,1% dĺžnej čiastky vrátane DPH za každý deň omeškania odo dňa pôvodnej splatnosti záväzku až do jeho úplného uhradenia. Povinnosť Odberateľa uhradiť svoj záväzok voči dodávateľovi riadne a včas je splnená dátumom pripísania platnej dojednanej čiastky na účet dodávateľa uvedený na faktúre. V prípade, že Odberateľ realizuje platbu v hotovosti, vystaví dodávateľ Odberateľovi príjmový doklad s uvedením čísla zálohovej faktúry, resp. faktúry, ku ktorej sa príslušný príjmový pokladničný doklad vzťahuje. Faktúra, resp. zálohová faktúra s uvedením platobnej podmienky v hotovosti je podkladom pre prevedenie platby, nie však dokladom o platbe v hotovosti. Nebezpečie vzniku škody na predmete plnenia prechádza na Odberateľa okamžikom jeho prevzatia. Až do úplného zaplatenia ceny plnenia je predmet plnenia vo vlastníctve dodávateľa, a to aj v prípade začlenenia do systému, ktorý je majetkom Odberateľa, resp. systému, ktorý Odberateľ využíva. Akákoľvek strata predmetu plnenia a jeho poskytnutie do zástavy alebo zriadenie zaisťovacieho prevodu práva či iného záväzkového vzťahu k predmetu plnenia v prospech tretej strany je bez dodávateľa vylúčené. Pokiaľ je dodávateľ oprávnený kvôli nezaplateniu ceny plnenia prevziať predmet plnenia späť, priznáva mu Odberateľ neodvolateľné právo vstupu v obvyklom čase do priestorov v ktorých je predmet plnenia umiestnený za účelom odobratia predmetu plnenia.
Ak Odberateľ nesplní svoj záväzok uhradiť cenu za predmet plnenia včas a v plnej výške, je dodávateľ oprávnený prerušiť poskytovanie plnenia, resp. služieb s predmetom plnenia súvisiacich (napr.záručný servis) až do doby uhradenia záväzku Odberateľom v plnej výške vrátane dojednaných úrokov (penále), resp. zmluvných pokút za oneskorenú platbu.
Článok VIII.
Záruka
Dodávateľ poskytuje záruku na jednotlivý tovar a na ostatné jednotlivé predmety plnenia s výnimkou softvéru, špecifikované na faktúre alebo inom účtovnom doklade a súčasne v príslušnom doklade o dodaní tovaru alebo služby, t.j. v dodacom liste alebo výdajke, resp. v servisnom protokole, v ktorých sú uvedené sériové čísla dodaného tovaru. Tovarom nie je softvér, k softvéru dodávateľ iba prevádza užívateľské práva. Poskytnutím záruky nie sú dotknuté práva spotrebiteľa ako kupujúceho, ktoré sa ku kúpe veci viažu podľa zvláštnych právnych predpisov.
Dĺžka záručnej doby tovaru môže byť pre jednotlivé časti tovaru stanovená rozdielne a je vyznačená na dodacom liste, alebo v servisnom protokole. V týchto právnych vzťahoch, na ktoré sa vzťahuje právna úprava občianskeho zákonníka, trvá pri predaji spotrebného tovaru dĺžka zákonnej doby na nový tovar 24 mesiacov, použitý tovar 12 mesiacov a dodané služby 3 mesiace, ak nestanovuje občiansky zákonník v špecifických prípadoch vyslovene inak.
Presný rozpis záručných lehôt:
a) dodané služby - 3 mesiace od prevzatia predmetu plnenia
b) predané príslušenstvo a náhradné diely podľa Občianskeho zákonníka - 2 roky
c) predané príslušenstvo a náhradné diely podľa Obchodného zákonníka - 1 rok
d) výmena reklamovaného tovaru za nový podľa Občianskeho zákonníka - 2 roky
e) výmena reklamovaného tovaru za nový podľa Obchodného zákonníka - 1 rok
f) záručná doba pri reklamácii a potvrdení oprávnenosti dodanej služby, či tovaru je automaticky predĺžená o dobu, počas ktorej bol predmet reklamácie na riešení u dodávateľa
U značkových PC zostáv zahraničných výrobcov platia záručné a reklamačné podmienky výhradných distribútorov pre tieto produkty na území SR a majú tak prednosť pred ustanovením týchto všeobecných podmienok, v ostatných ustanoveniach platia tieto všeobecné podmienky. U niektorého tovaru je možné zakúpiť rozšírenie dĺžky alebo rozsahu záruky, rozšírený obsah a podmienky záruky sa potom riadia tiež príslušnými registračnými podmienkami resp. zmluvnou dohodou o rozšírení záruky. Iné ustanovenia registračných podmienok, resp. zmluvnej dohody o rozšírení záruky majú prednosť pred ustanoveniami týchto všeobecných podmienok, v ostatných ustanoveniach platia tieto všeobecné podmienky. Zákonná záruka: Pri predaji tovaru v občiansko-právnych vzťahoch sa na spotrebný tovar v občiansko-právnych vzťahoch podľa ustanovenia § 619 až 627 Občianskeho zákonníka vzťahuje zákonná záruka na prvých 24 mesiacov z celkovej doby dodávateľom poskytnutej záruky. Po uplynutí záruky sa nároky Odberateľa riadia obsahom zmluvnej záruky podľa týchto všeobecných podmienok. Na predaj použitého tovaru sa zákonná záruka nevzťahuje.
V občiansko-právnych vzťahoch pri predaji tovaru dodávateľ zodpovedá spotrebiteľovi za chyby, ktoré sa prejavia ako rozpor s kúpnou zmluvou a zákonné nároky spotrebiteľa z takejto zodpovednosti za chyby sa riadia príslušnými ustanoveniami občianskeho zákonníka. V občiansko-právnych vzťahoch pri zmluve o dielo sa zákonné nároky spotrebiteľa riadia príslušnými ustanoveniami občianskeho zákonníka, platnými pre zmluvu o dielo. Nároky Odberateľa zo záruky za akosť v režime obchodného zákonníka sa riadia obsahom zmluvnej záruky podľa týchto všeobecných podmienok. Životnosť tovaru: Nedá sa zamieňať životnosť výrobku, t.j. dobu počas ktorej pri správnom používaní a ošetrovaní môže výrobok vzhľadom k svojim vlastnostiam, danému účelu a rozdielnosti v intenzite jeho využívania vydržať, a záručnú dobu, počas ktorej je možné reklamovať chyby výrobku, t.j. také chyby, ktoré majú svoj pôvod vo výrobe, v použitom materiáli či spôsobe spracovania. Za rozpor s kúpnou či inou zmluvou nie je možné považovať reklamáciu takých parametrov, ktoré nie sú pre daný výrobok uvedené v návode ani inej obchodno-technickej dokumentácii výrobcu či v záväzných technických normách. Zmluvná záruka: Zmluvná záruka platí pre obchodné záväzkové vzťahy a právne vzťahy podriadené režimu obchodného zákonníka a ďalej platí pre dobu dodávateľom poskytnutej záruky, ktorá v občiansko-právnych vzťahoch presahuje dĺžku zákonnej záručnej doby. Zo zmluvnej záruky a v obchodno-právnych vzťahoch i zo zákonnej zodpovednosti za chyby vzniká Odberateľovi iba právo na bezplatné odstránenie chýb ako je práca a materiál, na ktoré sa záruka vzťahuje, a ktoré sa počas záručnej doby na tovare/diele vyskytnú pri dodržaní nižšie uvedených záručných podmienok. V prípade neodstrániteľnej chyby vzniká Odberateľovi iba právo na výmenu tovaru za tovar rovnakých parametrov. V rámci zmluvnej záruky bude chyba tovaru odstránená opravou, ak to nebude možné, alebo ekonomické, potom výmenou tovaru za tovar rovnakého druhu a rovných alebo lepších parametrov. Oprava chybnej časti tovaru/diela môže byť urobená nahradením tejto časti rovnakou časťou a ak nebude mať výrobca či dodávateľ taký komponent k dispozícii, potom komponentom s obdobnými alebo lepšími parametrami tak, aby bola obnovená funkčnosť opravovaného tovaru/diela. Zmluvná záruka sa vzťahuje na chyby, ktoré majú svoj pôvod vo výrobe, v použitom materiáli či spôsobe spracovania, v montáži alebo inštalácii tovaru/diela urobenými dodávateľom. Dodávateľ je povinný plniť svoje záväzky vyplývajúce zo zmluvnej záruky iba vtedy, pokiaľ Odberateľ nemešká s úhradou ceny predmetu plnenia.
Zákonná ani zmluvná záruka sa nevzťahuje na opotrebenie tovaru/diela spôsobené jeho obvyklým používaním a nevzťahuje sa na chyby, kvôli ktorým bola dohodnutá nižšia cena, ďalej sa nevzťahuje na chyby spôsobené takým použitím alebo takou inštaláciou, ktoré sú v rozpore s návodom na obsluhu alebo s podmienkami narábania s tovarom uvedenými v týchto všeobecných podmienkach, alebo všeobecnými zásadami, na chyby vzniknuté nedodržaním pokynov na údržbu, prevádzku alebo obsluhu výrobku, na chyby vzniknuté nesprávnou prepravou a nesprávnym skladovaním, neodborným alebo neprimeraným zaobchádzaním, prevádzkou za iných ako výrobcom i dodávateľom stanovených podmienok, resp. za neobvyklých podmienok, fyzickým poškodením, na chyby vzniknuté neodvratnou udalosťou ako je napr. oheň, voda a pod., poveternostnými vplyvmi, poškodením bleskom alebo elektrostatickým výbojom, nadmerným mechanickým opotrebením, na chyby vzniknuté použitím nesprávneho alebo chybného programového vybavenia, použitím iného ako výrobcom či dodávateľom výslovne doporučeného spotrebného materiálu. Záruka sa nevzťahuje na chyby vzniknuté užívateľom zanesenými počítačovými vírusmi, inštaláciou softwaru nedodaného dodávateľom, neodbornou inštaláciou softwaru alebo prídavných zariadení. Predmetom záručného plnenia nie je tiež bežná údržba, čistenie a podobné úkony predpísané výrobcom v návode na obsluhu. Zákonná ani zmluvná záruka sa tiež nevzťahuje na opotrebenie súčastí tovaru u ktorých výrobca limitoval životnosť takejto súčasti a na prirodzené opotrebovanie súčastí pri výrobcom doporučenom používaní tovaru. Zmluvná záručná lehota začína plynúť odo dňa prevzatia tovaru/diela Odberateľom. Ak bude tovar v rámci zmluvnej záruky vymenený, potom vymenený tovar bude mať záručnú lehotu do zvyšku pôvodnej zmluvnej záručnej lehoty reklamovaného tovaru, ak nebude výslovne uvedené inak. Do záručnej lehoty sa nepočíta čas od uplatnenia oprávnenej reklamácie až do času, keď Odberateľ po skončení opravy bol povinný tovar prevziať. Zmluvná záruka zaniká nedodržaním podmienok prevádzky alebo nevykonávaním pravidelnej bežnej užívateľskej údržby v súlade s návodom k obsluhe, prevedením zmeny na dodanom tovare/diele, alebo porušením záručnej nálepky, neoprávneným zásahom do tovaru osobou, ktorá na výkon zásahu nebola výslovne dodávateľom splnomocnená. Nedodržaním záručných podmienok zanikajú všetky práva Odberateľa, vyplývajúce zo zmluvnej záruky. Ak je predmetom plnenia softvér, záruka dodávateľa sa vzťahuje výhradne na fyzickú čitateľnosť médií. Okamihom odstránenia ochranných prvkov sa Odberateľ stáva oprávneným licenčným užívateľom softwarového produktu a akceptuje licenčné dojednania nositeľa autorských práv, resp. výrobcu softwaru. Tento predmet plnenia sa nedá vrátiť dodávateľovi. Dodávateľ nezodpovedá za správnu funkciu softwarových produktov. Obsah záruky poskytovanej nositeľom autorských práv sa riadi licenčným dojednaním k softwaru, ktorý je súčasťou softwarového produktu. Záruka na softwarové produkty Microsoft je poskytovateľom obmedzená na 90 dní od dátumu predaja v zmysle licenčnej zmluvy Microsoft. V prípade záručnej vady komponentu PC, alebo notebooku, ktorá má za následok stratu inštalovaného softwaru, zaistí dodávateľ zdarma uvedenie do stavu, v ktorom bol Odberateľovi predaný, t.j. s inštalovaným softwaru, ktorý bol inštalovaný dodávateľom, resp. výrobcom.
Na dáta a údaje vložené užívateľom, si užívateľ vykonáva zálohu sám a pri strate takýchto údajov dodávateľ nenesie zodpovednosť za škody týmto vzniknuté. Odberateľ môže o zálohu dát požiadať Dodávateľa, ktorý ju zrealizuje na zálohovací pevný disk podľa aktuálneho cenníka. Záruka sa nevzťahuje na prípady nefunkčnosti pôvodného výrobcom alebo dodávateľom inštalovaného softwarového produktu, spôsobené zásahom inej osoby, resp. ňou spôsobenými zmenami nastavenia. Zmenou nastavenia sa rozumie akákoľvek zmena systémových nastavení výrobcom či dodávateľom inštalovaných softwarových produktov (OEM softvér), inštalácia iného, alebo dodatočného softwarového produktu, prípadne inštalácia ovládačov vykonaná Odberateľom alebo treťou stranou. V prípade opráv hardwarových chýb alebo úprav predmetu plnenia, vykonaných po záruke alebo ako platených v záručnej dobe je zmluvná záruka na poskytnutý materiál 6 mesiacov a na vykonanú prácu 3 mesiace, ak nebude dohodnuté inak. Služby nespadajúce do rozsahu záruky poskytuje dodávateľ na základe zmluvnej dohody a za úhradu. Na použitý predmet plnenia poskytuje dodávateľ zmluvnú záruku v rozsahu špecifikovanom v dodacom liste, resp. výdajke.
Spotrebiteľské zmluvy
V prípade, keď predaj tovaru alebo realizácia predmetu plnenia je uskutočnený na základe zmluvy uzavretej pri použití prostriedkov komunikácie na diaľku, má spotrebiteľ právo od zmluvy odstúpiť do 7 dní od prevzatia plnenia. Iba v prípade, pokiaľ by dodávateľ neodovzdal spotrebiteľovi informácie, ktoré je podľa §9-13 zákona č. 108/2000 Z.z. povinný odovzdať, je táto lehota 3 mesiace od prevzatia plnenia. Ak boli informácie riadne odovzdané v priebehu lehoty, dochádza k ukončeniu trojmesačnej lehoty a začína od tej doby plynúť lehota sedemdňová. Spotrebiteľ však nemôže odstúpiť od zmlúv vymenovaných v §12 odst. 5 zákona č. 108/2000 Z.z., ktorými sú najmä zmluvy na dodávku počítačových programov, ak spotrebiteľ porušil ich originálny obal, zmluvy na dodávku tovaru upraveného podľa priania spotrebiteľa, zmluvy na dodávku tovaru alebo služieb, cena ktorých je závislá na výchylkách finančného trhu nezávisle na vôli dodávateľa a ďalšie zmluvy vymenované zákonom. Oznámenie spotrebiteľa o odstúpení od zmluvy uzavretej na diaľku musí byť dodávateľovi doručené do skončenia lehoty na odstúpenie a dodávateľovi musí byť riadne vrátený kompletný tovar v pôvodnom stave so všetkými dokladmi a dokumentáciou, ktoré boli spotrebiteľovi dodané. Pre rýchle vybavenie záležitosti je nutné vrátiť tovar na rovnakú adresu dodávateľa, ktorá je v dokladoch k tovaru uvedená ako miesto, z ktorého bol tovar kupujúcemu odoslaný. Dôsledkom odstúpenia je povinnosť strán vrátiť si všetko, čo podľa zmluvy dostali. Priame náklady na vrátenie tovaru nesie spotrebiteľ. Po odstúpení a riadnom vrátení tovaru spotrebiteľom je dodávateľ povinný bez zbytočného odkladu vrátiť spotrebiteľovi čiastku za tovar alebo službu, ktorú zaplatil. Zmluvu uzavretú na diaľku so spotrebiteľom je možné zrušiť len za podmienok stanovených zákonom.
Záručné podmienky
SPÔSOB UPLATNENIA REKLAMÁCIE
Odstránenie chýb predmetu plnenia v záručnej dobe, týchto všeobecných podmienok, ak nie je zmluvne dohodnuté inak. Pri uplatnení reklamácie je vždy nutné predložiť:
Doklady o kúpe tovaru alebo služby, ktorými sú faktúra alebo iný účtovný doklad a súčasne dodací doklad so sériovým číslom dodaného tovaru/diela, t.j. dodací list alebo servisný protokol.
b) V prípade zásielkového predaja ďalej predložiť prepravný alebo poštovný doklad o prevzatí tovaru.
c) Reklamovaný tovar, ktorý je kompletný vrátane dokumentácie, s neporušenými záručnými nálepkami a ďalej v obchodných záväzkových vzťahoch musí byť reklamovaný tovar predložený v pôvodnom obale.
d) Zároveň je potrebné uviesť pravdivo, o akú chybu